ZAKELIJK-NIEUWS-LANDELIJK
Een uitstekende bereikbaarheid is onmisbaar als je een succesvolle ondernemer wilt zijn. Klanten moeten immers makkelijk met jou in contact kunnen komen en ook eventuele medewerkers willen je kunnen bereiken wanneer ze je nodig hebben. Dat kun je natuurlijk allemaal doen met je privé telefoon, maar een zakelijk telefoon abonnement kan juist veel praktischer zijn. Wij leggen je graag uit wat de voordelen zijn van een zakelijke telefoon.
Hou zaken en privé gescheiden
Als ondernemer lijkt het soms alsof je altijd aan het werk bent. Je bedrijf is misschien wel gesloten, maar in je hoofd gaat het altijd door. Of op je telefoon, als je geen zakelijk abonnement hebt. Want dan zit je net lekker onderuitgezakt op de bank door je social media te scrollen: zie je een app of een belletje binnenkomen van die ene klant. Daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten. Met een zakelijke telefoon voorkom je dat er steeds een beroep op je wordt gedaan, terwijl jij van je vrije tijd probeert te genieten.
Profiteer van belastingvoordeel
Als ondernemer heb je allerlei plichten waar je aan moet voldoen. Maar er zijn ook handige regels waar je juist je voordeel uit kunt halen. Zo mag je als ondernemer de btw van de aanschafkosten van je zakelijke telefoon aftrekken bij de belastingdienst. Bewaar dat bonnetje van je iPhone 16 zakelijk dus goed en hou de kosten van je abonnement bij zodat je dit bij de aangifte inkomstenbelasting mooi kunt verrekenen met je winst. Dat levert al snel flink wat voordeel op, wat je misloopt wanneer je privé blijft bellen.
Geld besparen met een zakelijke abonnement
Dat je een zakelijke telefoon kunt aftrekken bij de Belastingdienst is niet het enige financiële voordeel dat een zakelijk abonnement biedt. Sluit je een zakelijk abonnement af dan profiteer je vaak van scherpere prijzen. Of het voor jou en je onderneming loont is overigens wel afhankelijk van wat je precies nodig hebt. Sluit je meerdere abonnementen af en verbruik je veel data en belminuten, dan is je voordeel vaak ook groter.
Hou het overzichtelijk
Sommige mensen gedijen goed in een chaotische werkomgeving. Maar verreweg de meeste mensen vinden het prettig als er structuur is. Als jij en je medewerkers een privé mobiel gebruiken voor zaken, gaat alles al gauw door elkaar lopen. Met als gevolg dat je het overzicht kwijtraakt. Dan vergeet je die klant terug te bellen die jou belde toen je langs het voetbalveld stond om naar de wedstrijd van je kind te kijken.
Met een zakelijke telefoon is het makkelijker om het overzicht te bewaren omdat al je zakelijke contacten via één telefoon lopen. Vooral als dit zowel voor jou geldt als voor je medewerkers, is dit een heel mooi voorbeeld van procesoptimalisatie.
Een zakelijk abonnement dat bij jouw bedrijf past
Het fijne van een abonnement dat speciaal is toegespitst op jouw onderneming? Je kunt het precies laten aanpassen aan jouw behoeftes. Dat kan een stuk ingewikkelder zijn wanneer je je telefoon zowel voor privé als zakelijk gebruikt. Bij je provider kun jij als zakelijke klant precies aangeven wat je nodig hebt en bovendien kun je altijd terugvallen op de service van jouw zakelijke telefonieaanbieder.