Record aantal bezoekers Trade Fair Aalsmeer

Aalsmeer – Een record aantal mensen bezocht van 4 tot en met 6 november de drie dagen durende FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. In totaal ruim 15.000, dat zijn er 1.000 meer ten opzicht van 2014 . Innovatie, positiviteit en nieuwe contacten leggen kenmerken de jaarlijkse internationale handelsbeurs voor de sierteelt sector. “Kweker en klanten zijn weer met de toekomst bezig”, zegt Wilma van Straalen, beursmanager van FloraHolland. “Bovendien worden de stands elk jaar mooier, de sfeer dit jaar is ook enorm goed en positief.”

Ruim 15.000 bezoekers zijn geregistreerd en dat is record ten opzichte van vorige jaren. Ruim 750 standhouders uit binnen en buitenland toonden hun bedrijf en product, waarvan zo’n 470 plantenkwekers, 180 bloemenkwekers, 50 veredelaars, 7 handelsbedrijven en nog eens 50 zogenoemde ‘toegevoegde waarde’ stands. Al deze deelnemers deelden samen drie dagen lang de beursvloer met vloeroppervlak van 25.000 vierkante meter.

FloraHolland House

Het FloraHolland House met als thema ‘Home of Opportunities’ was het middelpunt van de beurs. De stand had een nieuwe opzet.  Het dagelijkse inspirerende en interactieve programma van het FloraHolland House  in combinatie met heerlijke koffie trok bezoekers aan en inspireerden hen met onder meer de drie stijltrends, de strategiewand en de prachtige arrangementen van Elize Eveleens. “We hebben bewust gekozen voor een open en ruime opzet en willen echt de plaats zijn waar leden en klanten samen kunnen komen en met elkaar in gesprek kunnen gaan”, zegt Servaas van der Ven, Concernmanager Commercie van FloraHolland. “En die opzet is geslaagd, het is gewoon een top beurs!”

Best Stand Award

Op donderdag 5 november zijn de Best Stand Awards in drie categorieën uitgereikt aan het eind van de beursdag. Citrina (categorie planten), Anco (categorie bloemen) en Anthura (categorie veredelaars) hebben de Best Stand Awards van de FloraHolland  Trade Fair Aalsmeer 2015 gewonnen. Citrina werd geroemd vanwege het uitstekende verhaal en goeie bemanning. Het nieuwe logo geeft prachtig aan waar het om gaat. Anco heeft volgens de jury een enorm chique uitstraling en vertelt het complete verhaal. Ook Anthura kreeg alle lof. De boodschap is duidelijk en kleurgebruik en vormen zijn doorgetrokken tot in de details.

Foto: www.kicksfotos.nl.