Ingebruikname 2.000 zonnepanelen!

Aalsmeer – Ruim één jaar na de opening van het nieuwe bedrijfsgebouw van Celieplant & Bouquetnet op Green Park Aalsmeer mag directeur John Celie er weer een mijlpaal bijschrijven. Op 1 oktober was op een zonovergoten dag de officiële ingebruikname van maar liefst 2.000 zonnepanelen. Werkelijk gigantisch en indrukwekkend om te zien. Vol enthousiasme ontving directeur John Celie de genodigden op het dak van zijn prachtige en duurzame bedrijfsgebouw op Greenpark Aalsmeer. Naast de genodigden was de bekende weervrouw van RTL 4 Helga van Leur aanwezig om samen met John Celie en Peter Janmaat van Celieplant & Bouquetnet de officiële handeling te verrichten. Dit gebeurde bovenop het zonnige dak! De 2.000 zonnepanelen leveren per jaar ruim 520.000 kilowattuur aan groene energie op. Dit is vergelijkbaar met de hoeveelheid elektriciteit die maar liefst 200 huishoudens gemiddeld per jaar verbruiken.

Bevangen door groenvirus

“Onze CO2 uitstoot heeft direct betrekking op ons klimaat.” Iemand die hier alles vanaf weet is Helga van Leur. Bekend als ‘weervrouw’ bij RTL. Als weerdeskundige ziet zij als geen ander de gevolgen voor het klimaat. Daarom geeft zij lezingen over het klimaat in samenhang met duurzaamheid en menselijk gedrag. “Als je eenmaal beseft dat je zonder het inleveren van comfort het heel gemakkelijk is om andere keuzes te maken die wel bijdrage aan een duurzame toekomst. Dan kun je daar veel plezier aan beleven.” Helga van Leur is dan ook enorm trots dat zij betrokken was bij de officiële ingebruikname van de 2.000 zonnepanelen bij Celieplant. Daar hoefde zij geen minuut over te twijfelen. “Ik heb niet voor niets een hart voor duurzaamheid. Ook ik ben bevangen door het mooie groenvirus.”

Duurzaam ondernemen

John Celie is betrokken en zeer ambitieus als het gaat om duurzaamheid. Het bedrijf richt zich hierbij op alle terreinen waar het maar actief kan zijn; van het recyclen van eigen afval (water), het hergebruiken van regenwater en het reduceren van het energiegebruik tot een bijna neutraal niveau. Ook stimuleert Celieplant duurzaamheid in de gehele productieketen en daar selecteren ze steeds meer leveranciers op. “We hebben als groot bedrijf de verantwoordelijkheid om na te denken over de impact die onze bedrijfsvoering heeft op het milieu. Het is onze toekomst. Daar moeten we nu wat aan doen.”