Veel telefoontjes voor Sociaal loket

Aalsmeer – Het Sociaal loket van de gemeente weten inwoners goed te vinden, zo blijkt uit cijfers van de gemeente. Tot en met mei is de balie van het Sociaal loket in het gemeentehuis 980 keer bezocht. Dit komt neer op een gemiddeld aantal bezoekers van 11 per dag. Het Sociaal loket is daarnaast 1676 keer gebeld, wat neerkomt op gemiddeld 19 telefoontjes per dag. Het totaal aantal klachten over de dienstverlening van het totale sociale domein was 29 voor de zorgaanbieders en 28 voor de dienstverlening van de gemeente. Ten aanzien van de klachten voert de gemeente het beleid dat elke uiting van ongenoegen door de gemeente wordt geregistreerd als klacht. Het totaal aantal complimenten was in de eerste vijf maanden 12 voor de zorgaanbieders en 12 voor de gemeente. Zowel telefoontjes en zoveel bezoeken? Ja, maar wel in Aalsmeer en Amstelveen samen. Voor meer informatie over het Sociaal loket kan gekeken worden op de website van de gemeente www.aalsmeer.nl. Vragen, meer weten? Bel 0297-387575 of loop het gemeentehuis op het Raadhuisplein binnen.