De Luistertafel: plek waar inwoners zich gehoord en gezien voelen

De Ronde Venen – Vanaf 28 februari 2024 kunnen inwoners die zich niet gehoord of gezien voelen door de gemeente terecht bij De Luistertafel. Via www.derondevenen.nl/deluistertafel geven inwoners aan wat hen dwarszit en waar zij het gevoel hebben niet voldoende te worden geholpen. Daarnaast kunnen inwoners laten weten hoe zij graag zien dat dit probleem wordt opgelost. De gemeente gaat hier vervolgens mee aan de slag en zorgt dat de inwoner op de juiste manier geholpen wordt.

Vragen van inwoners en ondernemers worden snel en oplossingsgericht beantwoord, maar soms gaat dat mis. Het komt wel eens voor dat inwoners worden doorverwezen zonder antwoord te krijgen op hun vraag, of ze hebben het gevoel dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd. De Luistertafel is de plek om het te bespreken. Het hoofddoel is dat inwoners zich gehoord en gezien voelen, daarbij ontvangen inwoners snel een duidelijke reactie van de gemeente. Samen zetten wij ons in zodat onze inwoners zich begrepen en gezien voelen. Soms is een oplossing binnen de gemeentelijke mogelijkheden niet mogelijk. In die situaties is doorverwijzing naar relevante externe hulp mogelijk.

Meer informatie of het delen van een probleem?
Voor meer informatie, of om een probleem te delen, kunnen inwoners en ondernemers terecht op www.derondevenen.nl/deluistertafel. Na het invullen van het formulier ontvangen inwoners binnen twee dagen ontvangen een reactie van de gemeente.

Foto: Feestelijk werd De Luistertafel geopend door wethouder Maarten van der Greft